-20 blir en minusgrad

Bara för man är otänksam så händer det. Gick ut med hundarna för att rasta dem inför natten, allt gick ganska bra tills Terror hittar ett rävspår som hade korsat vägen. Innan jag hann reagera så hade han sprungit med nosen i snön utanför synhåll.Då fick jag några olika alternativ upp i huvudet.

  • Smsa syrran och berätta
  • Springa efter fanskapet
  • Vara vaken tills han kommer tillbaka
  • Öppna hundburens dörr och gå och lägga sig
Kom på att berätta till syrran skulle inte göra situationen bättre, så jag strök den. Inte kunde jag springa efter honom heller, var inte direkt klädd för det och kängorna var inte ens knutna och jag hade inte tänkt att vara vaken hela natten, eftersom jag hade planerat att kliva upp tidigt för att gå ut och gå. Då när alla andra alternativ var strukna så blev det sista.
När jag skulle ut med andra hunden tänkte jag kolla om han hade kommit tillbaka, och det hade han. Han hade sovit i hundkojan under natten, så jag stängde igen och gick.
Allting löste sig till slut.

Vädret var helt underbart, klarblå himmel och lätt vind, fast senare så började att snöa. Hur kan det vara så bra väder på en dag?


Syrran är snart hemma, bara 3½ kvar, trevligt med lite sällskap, det har varit lite ensamt faktiskt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0