Det vanliga i det ovanliga

Mina måndagar är inte riktigt som de andra vardagarna. Först börjar man dagen med att kliva upp tidigt för att hinna med pappa som ska vara i Lycksele omkring kvart i 9, det betyder att jag kommer att vara på skolan kvart i 7.

 Denna måndag blev inte riktigt exakt så Självklart steg jag upp tidigt, bestämde mig att jag vägrar att duscha i badkaret, så jag packade gympabagen med kläderna jag skulle ha på skolan. Pappa måste h varit trött eftersom han klev upp efter halv 7 och det betyder att vi for efter 7. Kom fram kvart över 7, gick med bagen till ett omklädningsrum och duschade. Sen rullade allting på. Gunell var fortfarande hemma efter han hade blivit pappa så vi fick en timmas håll mellan samhällsen och matten. Engelskan hade vi tjejer ganska roligt åt, både övningen och Renis.

Sen brukar dagen vara så att mamma jobbar sent, kanske till halv 8, så jag sitter hemma och väntar på henne. För hon brukar köpa varsin pizza. Det är för att mamma tycker att det inte är lönt att laga mat när pappa är hemma. Det betyder även att jag måste äta något innan middagen och då är man inte speciellt hungrig när mamma kommer hem.



Ska pröva att springa imorgon med foten, se hur det går. Går det inte så kommer jag säkerligen inte att träna på onsdag.
Favvosyrran
2008-02-26 @ 18:06:14

Va?! Pizza! Det här ska hon få höra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0